DECRET 106/2009, de 19 de maig, pel qual es regulen el Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i els procediments d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.

Preàmbul

Per tal de fer efectius els drets en l'àmbit de l'habitatge proclamats a l'article 26 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, tot donant compliment al mandat contingut a l'article 47, el Parlament de Catalunya, en ús de les competències contingudes a l'article 137 d'aquest Estatut, va aprovar la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge, la disposició addicional dissetena de la qual encomana al Govern la posada en funcionament del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial, per mitjà de l'aprovació del Reglament corresponent, establert al seu article 92.
En execució del mandat indicat, el present Decret regula l'estructura i funcionament de l'esmentat Registre, alhora que concreta la composició i règim de funcionament de la Comissió de Reclamacions, creada per la Llei 18/2007 al seu article 97, i estableix uns procediments generals d'adjudicació d'habitatges amb protecció oficial.
En el marc que la Llei 18/2007 estableix, el Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya es presenta com un registre públic, compost pels registres dels ajuntaments que en tinguin i, pel que fa als altres municipis, pel registre que subsidiàriament constitueix l'Administració de la Generalitat. Aquesta circumstància obliga a l'establiment d'uns criteris comuns i una actuació coordinada i homologada que garanteixi una adequada gestió del parc d'habitatges protegits i un control públic rigorós en la seva adjudicació i transmissió, i alhora impedeixi pèrdues d'informació i l'eventual inscripció fraudulenta d'una mateixa persona en més d'un municipi.
La present regulació recull aquests nous postulats de la Llei 18/2007, tot procurant el major equilibri entre les exigències que reclama aquesta necessària coordinació i homogeneïtat a tot el territori de Catalunya, i l'autonomia de gestió dels ens locals. Amb aquesta finalitat es prescriu que els registres municipals i el registre de l'Administració de la Generalitat compartiran un fitxer mínim comú, l'aplicació informàtica de suport del qual serà facilitada pel Departament competent en matèria d'habitatge. Al fitxer mínim comú s'hauran d'incorporar les dades imprescindibles per tal de garantir l'acompliment eficaç de les funcions que els articles 94 i 86 de la Llei 18/2007 encomanen al Registre, com a eina fonamental d'informació i control públic en l'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial.
A banda d'aquest fitxer mínim comú, el Decret que s'aprova crea també el fitxer corresponent al registre de l'Administració de la Generalitat, d'utilització subsidiària per a aquells municipis que no en tinguin.
El Decret regula igualment un procediment d'inscripció al Registre, d'aplicació obligatòria per als municipis que utilitzin el registre de l'Administració de la Generalitat, i d'aplicació subsidiària per als que comptin amb un registre propi.
Recull també el Decret la composició i règim de funcionament de la Comissió de Reclamacions sobre habitatge protegit, creada a l'article 97 de la Llei 18/2007, procurant també en aquest cas l'adequat equilibri entre els diversos interessos en joc. Els experts que integren aquesta Comissió representen la Generalitat, el món local, els consumidors, les cooperatives i els promotors d'habitatges amb protecció oficial, i conformen un grup reduït, per tal de garantir el funcionament eficaç de l'òrgan.
La Llei 18/2007 representa també una profunda modificació dels sistemes seguits per a l'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial, tal com evidencia el contingut dels articles 101 i següents, relatius als procediments d'adjudicació. D'acord amb les seves prescripcions el Decret distingeix entre els habitatges promoguts sobre sòls públics o sobre sòls la qualificació urbanística dels quals imposa que siguin destinats a habitatges amb protecció oficial, i els habitatges promoguts sobre sòls lliures, regulant per a cada cas un procediment general que, en els termes de respecte a l'autonomia de gestió dels ens locals que defensa, només serà d'aplicació directa a les promocions efectuades en municipis que no disposin de registre de sol·licitants propi i d'aplicació subsidiària i en defecte de regulació específica, a les que es duguin a terme en municipis amb registre propi. Les segones i successives transmissions també són objecte de regulació en aquest Decret d'acord amb les directrius generals establertes a la Llei 18/2007.
Aquesta nova regulació dels procediments d'adjudicació i transmissió dels habitatges amb protecció oficial, d'acord amb els nous postulats de la Llei 18/2007, representa la posada al dia de la vigent ordenació, recollida als decrets 195/2001, de 10 de juliol, i 79/2007, de 27 de març, que queden derogats.
Vist el dictamen del Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya;
D'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora;
A proposta del conseller de Medi Ambient i Habitatge i d'acord amb el Govern,
Decreto:

Capítol I

El Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya Article 1 - Article 12

Article 1

Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya

1. El Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya és un registre públic, administratiu, compost pels registres de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial dels ajuntaments que en tinguin i pel registre de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
2. Per poder ser persona adjudicatària d'un habitatge amb protecció oficial, és requisit imprescindible estar inscrit en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya en la modalitat de demanda corresponent. Únicament s'exceptuen d'aquest requisit les persones o unitats de convivència en situacions d'emergència, així considerades des dels àmbits d'assistència i de benestar social i acreditades pels organismes de la Generalitat i de les administracions locals competents en matèria d'assistència i protecció social.
3. No és exigible la inscripció a les entitats sense ànim de lucre en les seves necessitats/sol·licituds d'habitatges amb protecció oficial, la destinació dels quals sigui fer front a situacions d'emergència, en el marc de les prestacions que corresponen als serveis d'assistència i benestar socials.
4. La inscripció en el Registre dóna dret a optar a l'adjudicació d'un habitatge amb protecció oficial, d'acord amb els procediments establerts en aquest Decret, però no dóna lloc a cap altre dret, ni suposa, en particular, l'adjudicació automàtica de cap habitatge.
5. Per tal de ser persona adjudicatària d'un habitatge, cal trobar-se inscrit al Registre abans de l'inici del procediment d'adjudicació de què es tracti.

Article 2

Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya

1. Es crea el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i el seu corresponent fitxer, el qual s'ha d'adequar a les especificacions que conté l'annex 2 d'aquest Decret. Aquest Registre és d'aplicació subsidiària en aquells municipis en què manqui.
2. El fitxer adopta amb caràcter general les mesures de seguretat de nivell mitjà referides a l'article 81 del Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre. Singularment, ha d'adoptar les mesures de seguretat de nivell alt en el tractament de les dades de caràcter personal derivades d'actes de violència de gènere, d'acord amb la prescripció recollida a l'apartat 3 c) de l'article indicat.

Article 3

Registres municipals

1. Els acords municipals de creació de registres propis de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial i d'aprovació dels processos d'inscripció corresponents han de ser publicats en la forma prevista a la normativa d'aplicació.
2. Els ajuntaments poden associar-se per a la creació de registres d'àmbit supralocal. L'acord de creació ha de concretar l'òrgan competent per resoldre les inscripcions al registre.

Article 4

Fitxer mínim comú

1. Als efectes d'assegurar un eficient control públic de les inscripcions en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya, es crea un fitxer mínim comú als registres municipals i al registre de l'Administració de la Generalitat, d'acord amb les especificacions que conté l'annex 1. Aquest fitxer ha d'adoptar les mateixes mesures de seguretat que les establertes a l'article 2.2 per al fitxer del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
2. En els termes establerts a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades, el fitxer mínim comú es regeix per les normes següents:
a) La Secretaria d'Habitatge és la responsable del fitxer mínim comú i, en aquesta condició, li correspon la seva posada en marxa, manteniment, gestió i control. La Secretaria d'Habitatge exerceix aquestes tasques de manera coordinada amb els municipis.
b) Els ajuntaments que disposen de registre propi tenen el caràcter d'.encarregats del tractament. i, en aquesta condició, incorporen al fitxer mínim comú les dades indicades a l'annex 1.
3. La Secretaria d'Habitatge facilita als ajuntaments l'aplicació informàtica de suport del fitxer mínim comú. Els registres municipals de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial han de reunir els requisits tècnics necessaris per al correcte funcionament d'aquest fitxer.
4. Els ajuntaments que no disposen de registre propi, als quals els és aplicable el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat, són igualment òrgans administratius encarregats del tractament de les dades a incorporar al fitxer mínim comú, llevat que, per encàrrec seu, s'ocupi d'aquesta gestió la Secretaria d'Habitatge.

Article 5

Seu electrònica

1. El Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya disposa d'una seu electrònica compartida per tots els Registres.
2. Correspon al departament competent en matèria d'habitatge la titularitat de la seu electrònica del Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya, així com la seva gestió i administració, sens perjudici de l'exercici d'aquestes tasques de manera coordinada amb els ens locals.
3. La informació i serveis que ofereix la seu electrònica es regeixen per la normativa vigent en matèria d'accés electrònic als serveis públics.
4. Per mitjà de la seu electrònica es facilita informació al públic dels procediments d'inscripció, de les inscripcions en el registre i dels processos d'adjudicació d'habitatges. Aquesta seu incorpora també, de forma exhaustiva i de fàcil lectura, els diferents aspectes generals que s'hagin de tenir en compte per a la inscripció: impresos tipus, requisits subjectius i objectius, informació de suport per a l'emplenament de dades, etc.

Article 6

Persones que es poden inscriure en el Registre

1. Es poden inscriure en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya les persones individuals i les representants de les unitats de convivència.
2. Les unitats de convivència es regeixen per les següents especificacions:
a) Són unitat de convivència, aquells grups de persones físiques que acrediten conviure efectivament en un mateix domicili o es comprometen a fer-ho en un termini determinat, amb independència de si tenen relació de parentiu entre si. Es presumeix la convivència efectiva en els supòsits recollits a l'article 95.2 de la Llei 18/2007.
b) La persona sol·licitant de la inscripció es considera, a tots els efectes, representant de la unitat de convivència i és inscrita al Registre en aquesta condició. Com a tal representant està obligada a subministrar les dades indicades a l'annex 2 d'aquest Reglament, relatives als diversos membres integrants de la unitat de convivència.
c) Si la persona sol·licitant deixa de ser membre de la unitat de convivència aquesta es dóna de baixa, i si escau es passa a efectuar una nova alta amb el nou representant de la unitat modificada.
d) Una mateixa persona no pot formar part de dues o més unitats de convivència alhora, ni aparèixer al mateix temps en més d'una sol·licitud d'inscripció. En cas de més d'una inscripció, sempre es té en compte la darrera efectuada.
e) Les persones que puguin formar part d'una unitat de convivència per raó de parentiu amb el sol·licitant de l'habitatge i es trobin en procés de reagrupament familiar, si tenen dret a obtenir permís de residència a Catalunya i poden acreditar l'inici dels tràmits per a l'exercici d'aquest dret, també es consideren a tots els efectes, com a membres de la unitat de convivència.
f) Els cònjuges i els membres integrants de parelles estables s'inscriuen formant part de la mateixa unitat de convivència.
3. Les persones o unitats de convivència que siguin o hagin estat beneficiàries d'habitatge amb protecció oficial en arrendament poden inscriure's en el Registre per sol·licitar altres modalitats d'habitatge amb protecció oficial, transcorregut un període mínim de tres anys des de l'adjudicació de l'habitatge de lloguer.

Article 7

Requisits dels sol·licitants

1. Per poder ser inscrit en el Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya s'han de complir els següents requisits:
a) Ser major d'edat o emancipat.
b) Tenir necessitat d'habitatge, d'acord amb el que preveu l'article 8.
c) Residir en un municipi de Catalunya; la residència s'acredita mitjançant l'empadronament en un municipi de Catalunya i és exigible, com a mínim, a la persona sol·licitant de la inscripció. Aquest requisit no s'exigeix a les persones originàries de Catalunya o antigues residents, que acreditin tenir presentada la sol·licitud de reconeixement de la condició de persona retornada d'acord amb la Llei 25/2002, de 25 de novembre, de mesures de suport al retorn dels catalans emigrats i llurs descendents.
d) Complir el límit d'ingressos màxims i mínims que estableix la normativa dels habitatges amb protecció oficial per a les persones adjudicatàries d'habitatges amb protecció oficial, segons la modalitat de sol·licitud per la qual s'opti.
e) No trobar-se en les circumstàncies d'exclusió previstes en aquest Decret.
f) No trobar-se incapacitat per obligar-se contractualment. Les persones que es troben en aquesta situació són substituïdes per qui n'ostenti la representació legal, amb l'autorització judicial quan correspongui.
2. Els requisits exigits per ser inscrit al Registre s'han de complir efectivament en el moment de la presentació de la sol·licitud d'inscripció i mantenir-se al llarg de tot el seu període de vigència.
3. L'acreditació documental d'aquest compliment s'exigeix, amb caràcter general, un cop portats a terme els diversos processos d'adjudicació d'habitatges, a les persones que resultin adjudicatàries i a les que conformin les llistes d'espera, dins els terminis que s'estableixen en aquest Decret. Això no obstant, els ajuntaments poden demanar aquesta acreditació de manera anticipada.

Article 8

Necessitat d'habitatge

1. La persona o unitat de convivència que s'inscriguin en el Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya han de tenir necessitat d'habitatge, bé per no disposar-ne o per no disposar-ne d'un d'adequat.
2. S'entén que no es disposa d'habitatge o que aquest no és a disposició de la persona sol·licitant quan la persona o un dels membres de la unitat de convivència es troba en alguna de les circumstàncies següents:
a) Que no disposi d'habitatge en propietat, amb dret de superfície o usdefruit.
b) Que, malgrat que disposi d'un habitatge en propietat, es trobi en algun dels supòsits d'excepció que preveu la regulació de les condicions per accedir als habitatges amb protecció oficial, en el pla del dret a l'habitatge vigent en el moment de la inscripció al Registre de sol·licitants d'habitatges amb protecció oficial de Catalunya.
3. S'entén que no es disposa d'habitatge adequat o que aquest no es troba a disposició del sol·licitant, quan es dóna alguna de les circumstàncies següents:
a) Els habitatges fora d'ordenació urbanística segons l'article 102 del Decret legislatiu 1/2005, d'aprovació del Text refós de la Llei d'urbanisme o declarats en estat ruïnós respecte dels quals s'hagi acordat la demolició. Aquests supòsits s'acrediten mitjançant certificació municipal acreditativa de les esmentades circumstàncies.
b) Els habitatges inclosos en una relació definitiva de béns i drets afectats per un expedient expropiatori. El supòsit s'acredita amb la presentació de l'esmentada relació. No és d'aplicació aquesta prescripció quan l'expropiació té causa en qualsevol dels supòsits expropiatoris previstos en la Llei 18/2007.
c) Els immobles declarats infrahabitatge d'acord amb el que preveu l'article 44 de la Llei 18/2007.
d) Els habitatges que, en procediment de nul·litat, separació o divorci, s'hagin designat judicialment com a domicili de l'altre cònjuge, sempre que el sol·licitant no disposi d'un altre habitatge adequat i a la seva disposició conforme a aquest Decret.
e) Els habitatges a disposició dels sol·licitants en els casos d'abandonament del domicili familiar, com a conseqüència de maltractaments produïts en l'àmbit familiar i formalment denunciats davant les autoritats competents.
f) Els habitatges ubicats en un edifici que no compleixi les determinacions relatives a accessos i aparells elevadors, contingudes a la normativa d'accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, sempre que no resulti possible un ajust raonable i que algun membre de la unitat de convivència acrediti la condició de discapacitat amb mobilitat reduïda permanent.
g) Els habitatges ocupats per unitats de convivència amb ràtios de superfície per persona inferiors a les establertes per la normativa de condicions d'habitabilitat. El nombre de membres de la unitat de convivència s'acredita mitjançant certificació d'empadronament de tots ells en el mateix domicili durant el termini mínim d'un any anterior a la data de publicació de la resolució d'inici del procediment d'adjudicació.
h) Els habitatges que hagin estat o siguin domicili habitual d'algun dels membres de la unitat de convivència i no estiguin situats en l'àmbit comarcal de demanda en el qual se sol·liciti l'habitatge, quan el sol·licitant acrediti raons de mobilitat laboral, de dependència física o de qualsevol altra mena que justifiquin suficientment el canvi de domicili.
4. En els supòsits previstos en les lletres f), g) i h) del punt anterior, per tal d'evitar que les persones sol·licitants que hagin resultat adjudicatàries d'un habitatge protegit puguin gaudir simultàniament de dos habitatges, han d'acreditar la transmissió de l'habitatge anterior per poder obtenir el corresponent visat.
5. En els mateixos supòsits indicats a l'apartat anterior, i per tal de facilitar la transmissió de l'habitatge previ, els respectius titulars poden posar-lo a disposició de l'ajuntament, o en el cas que aquest no ho consideri oportú, a disposició de la Generalitat, amb les formalitats jurídiques que siguin del cas, per al seu lloguer o venda a tercers, en condicions d'habitatge amb protecció oficial. El preu o renda de l'habitatge posat a disposició de l'administració es lliura al titular de l'habitatge, deduïdes les despeses de gestió ocasionades.
6. La disponibilitat d'un habitatge en lloguer o la disponibilitat d'ús d'un habitatge conjugal per part de persones separades o divorciades, no és obstacle per a la inscripció en el Registre sempre que es donin la resta de requisits exigits.
7. En el supòsit previst en la lletra c) del punt 3, l'Administració ha d'adoptar les mesures que resultin més procedents per tal d'impedir la utilització posterior de l'infrahabitatge com a allotjament d'altres persones.

Article 9

Ingressos dels sol·licitants

1. El càlcul dels ingressos del sol·licitant s'efectua a partir de la declaració presentada del impost de la renda de les persones físiques, i el període impositiu és aquell que, vençut el termini de presentació de la declaració, és immediatament anterior a la data de la presentació de la sol·licitud.
2. Si el sol·licitant no ha de presentar la declaració, per no estar-hi obligat, l'acreditació dels seus ingressos s'efectua mitjançant la declaració responsable de l'aportació de la documentació acreditativa dels ingressos i retencions, sense perjudici de la possible comprovació administrativa. A aquesta documentació s'ha d'afegir el corresponent certificat de l'Agència Tributària sobre la no-presentació de la declaració de renda.
3. Excepcionalment, i amb caràcter complementari a la presentació de la declaració a què es refereix el punt 1, l'Administració pot admetre l'aportació d'altra documentació acreditativa d'ingressos quan, amb motiu de canvis substancials, aquesta declaració no representi la situació econòmica actual i real de la unitat de convivència.
4. Els ingressos d'una unitat de convivència són la suma dels percebuts per totes les persones que la conformen. En el cas que la unitat de convivència estigui formada per varies unitats familiars, segons definició de les normes reguladores de l'impost sobre la renda de les persones físiques, els ingressos a considerar són els que corresponguin a cada unitat familiar.
A les situacions indicades en aquest apartat els són d'aplicació les determinacions dels dos números anteriors d'aquest article.

Article 10

Comunicació de variació de dades

1. Les persones inscrites han de comunicar al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya qualsevol modificació de les dades inscrites al fitxer mínim comú. L'incompliment del deure establert en aquest apartat pot donar lloc, si escau, a la baixa de la inscripció de la persona o unitat de convivència, prèvia l'oportuna notificació.
2. L'eventual variació en els ingressos de la unitat familiar només ha de ser comunicada en el cas que representi el 10% del total.

Article 11

Baixes de les inscripcions

1. Les persones o unitats de convivència causen baixa en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya per les causes següents:
a) No-renovació de la sol·licitud en els terminis que a l'efecte estableixin els corresponents registres.
b) Voluntat expressa del sol·licitant. En cas d'unitats de convivència, la sol·licitud de baixa ha de ser signada per totes les persones majors d'edat i menors d'edat emancipades que la formen.
c) Adjudicació d'un habitatge amb protecció oficial, llevat del cas que preveu l'article 8.4, en el qual la baixa es perfecciona amb l'efectiva possessió de l'habitatge.
d) Renúncia a participar en un procediment d'adjudicació i/o renúncia a l'habitatge amb protecció oficial adjudicat, sense causa raonable justificada, per dues vegades.
e) No transmissió de l'habitatge per causa imputable a l'adquirent, en el supòsit que preveu l'article 90.3 de la Llei 18/2007, en condicions anàlogues a les indicades al paràgraf precedent.
f) Incompliment sobrevingut de les condicions establertes per poder ésser inscrit en el Registre, llevat que l'incompliment es refereixi a la incapacitació per obligar-se contractualment i aquesta incapacitació sigui suplerta amb la corresponent representació legal o autorització judicial substitutòria.
g) Revocació de la inscripció per constatació posterior de l'incompliment originari de les condicions d'accés al Registre.
h) Incompliment del deure de comunicació de les modificacions produïdes en relació amb les dades inscrites, en els termes indicats a l'article 10.
2. En els supòsits dels apartats d), e) i g), les persones interessades no poden tornar a donar-se d'alta en el Registre durant els cinc anys següents a la data de la renúncia o de la revocació.
3. Es consideren causes raonables justificades, als efectes previstos als apartats d) i e) del punt 1 anterior, les següents:
a) L'adjudicació d'un habitatge a una unitat de convivència amb una ràtio de superfície resultant inferior a l'establerta a la normativa d'aplicació.
b) Circumstàncies imprevistes, d'ordre laboral o personal, sobrevingudes un cop iniciat el procediment d'adjudicació, que comportin un canvi substancial en algun dels requisits exigits per ser inscrit al Registre o per prendre part en la convocatòria de què es tracti.
4. La baixa és resolta pel mateix òrgan que va acordar la inscripció, prèvia notificació a la persona interessada de la corresponent proposta de resolució i l'obertura d'un termini de quinze dies per a la presentació d'al·legacions.
La proposta de resolució ha de contenir les causes de la baixa i totes les consideracions a valorar a efectes de la decisió que s'adopti.
En els supòsits previstos a l'apartat 1, lletres a), b) i c) d'aquest article, és suficient la notificació de la baixa a la persona interessada.

Article 12

Protecció de dades

1. Les dades dels fitxers, amb caràcter general, i en especial les relatives a les circumstàncies personals, considerades especialment protegides, únicament poden ser tractades en l'àmbit restringit d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya i dels corresponents processos d'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial, per part de les administracions i entitats directament implicades i per a l'exclusiu compliment de les finalitats indicades en aquest Decret. En tot cas la utilització de dades del Registre es subjecta a allò establert en aquest Decret i en la normativa sobre protecció de dades de caràcter personal.
2. Sempre que la finalitat perseguida amb el tractament de les dades ho permeti, s'aplica el procediment de dissociació, de manera que la informació que s'obtingui no pugui associar-se a persona identificable.
3. Les publicacions a la seu electrònica a què es refereix l'article 5 no poden contenir més dades que les generals de tipus identificatiu. La publicació només afecta aquelles dades que resultin necessàries per assolir la finalitat que la justifiqui.

Capítol II

Procediment d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya Article 13 - Article 18

Article 13

Principis generals

El procés i requeriments de la inscripció en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya es regeix pel que es disposa en aquest capítol, el qual és d'aplicació preceptiva en les inscripcions que realitzen els municipis que no disposen d'un registre propi i d'aplicació subsidiària en el cas de municipis que gestionen el seu propi registre.

Article 14

Inscripcions

1. Correspon als ajuntaments la inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de les persones residents en llur municipi que vulguin optar a un habitatge de protecció oficial i compleixin els requisits exigits per ser inscrits com a potencials persones adjudicatàries. Igualment els correspon l'actualització i cancel·lació de les dades relatives a les persones inscrites.
2. En l'exercici de les funcions indicades al punt anterior, els ajuntaments tenen la condició d'òrgans encarregats del tractament. Els municipis que per llur dimensió o per manca de recursos no puguin portar a terme aquestes funcions, poden sol·licitar a les Administracions d'àmbit territorial superior o a la Secretaria d'Habitatge la prestació de l'assistència necessària.

Article 15

Sol·licitud d'inscripció

1. Les sol·licituds d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya es formalitzen en el model oficial que s'adjunta a aquest Decret i es presenten en qualsevol moment en l'Ajuntament on resideixi la persona o unitat de convivència o, si escau, en les oficines locals d'habitatge i dependències del Departament competent en matèria d'habitatge. Només s'admet una sol·licitud per persona o unitat de convivència.
El model d'inscripció es posa a disposició de les persones interessades a les oficines locals d'habitatge, a les dependències municipals, a les oficines i centres del Departament de Medi Ambient i Habitatge i a la seu electrònica del Registre. El model pot ser modificat per ordre del titular del Departament competent en matèria d'Habitatge.
2. El model de sol·licitud integra les dades bàsiques següents:
a) Dades personals de la persona sol·licitant de la inscripció i de la unitat de convivència: identificació dels membres de la unitat i dels seus vincles de relació.
b) Dades domiciliàries, referides al lloc d'empadronament: adreces postal, telefòniques i electròniques si escau. Aquestes dades es complementen amb les del lloc de treball del sol·licitant quan es troba en un altre municipi.
c) Dades relatives a situacions personals: indicació de l'existència de minusvalideses o altre tipus de condicions o circumstàncies, que puguin resultar rellevants en la determinació de la tipologia d'habitatge amb protecció al qual optar, o en l'adscripció a reserves específiques per a la seva adjudicació.
d) Dades econòmiques generals: ingressos de la unitat de convivència.
e) Dades relatives a la necessitat d'habitatge.
f) Dades relatives a la demanda d'habitatge: règim de tinença al qual s'opta.
g) Manifestació, si s'escau, de trobar-se dins el supòsit de persona retornada recollit a l'article 7.1.c).
h) Àmbits territorials de demanda, i es pot indicar en aquest respecte fins a un màxim de tres municipis.
3. El model incorpora, així mateix, una declaració responsable de la veracitat de totes les informacions, i la pertinent autorització a les administracions, en els termes i amb les garanties legals, per a la gestió de les dades aportades.

Article 16

Documentació

1. Els sol·licitants de la inscripció al Registre han d'aportar la següent documentació, acreditativa del compliment dels requisits exigits, referida, si s'escau, als diversos membres de la unitat de convivència:
a) Còpia del document nacional d'identitat o targeta d'identificació d'estranger.
b) Certificat municipal d'empadronament, amb indicació de la data d'alta. En el cas previst a l'article 7.1.c), acreditació del període de residència fora de Catalunya.
c) Còpia del llibre de família o document equivalent que acrediti la convivència d'acord amb la normativa de la Generalitat sobre parelles estables o, en el cas d'unitats familiars futures, compromís de constitució de la unitat de convivència en termini que no excedeixi de tres mesos des del lliurament de l'habitatge i concreció del nombre de persones.
d) Justificació de la disminució psíquica, física, incapacitat o malaltia, en el cas que fos al·legada, així com de qualsevol altra circumstància que justifiqui el dret a ser inclòs com a possible persona adjudicatària en els contingents especials de reserva.
e) Si escau, acreditació de l'exercici de l'activitat laboral en municipi diferent al de residència
f) Si escau, documentació acreditativa de la necessitat d'habitatge. La informació de caràcter general sobre la carència d'habitatge en propietat és obtinguda d'ofici per la Secretaria d'Habitatge, mitjançant l'oportú conveni amb el Col·legi de Registradors de la Propietat i Mercantils de Espanya.
g) Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat de convivència
h) Documentació acreditativa del divorci, separació matrimonial o extinció de la parella estable, si escau.
i) Còpia del contracte de compravenda o arrendament de l'habitatge actual, si escau.
2. Els ajuntaments que exerceixin com a òrgans administratius encarregats del tractament de les dades del Registre, o la Secretaria d'Habitatge si escau, poden sol·licitar tots els documents complementaris que estimin necessaris per a la comprovació de les circumstàncies al·legades. L'aportació de documentació acreditativa per part de les persones interessades no serà necessària respecte de les dades que estiguin disponibles de forma telemàtica en el .Catàleg de dades i documents electrònics. creat per Acord de Govern de 27 de novembre de 2007 i les obtingudes d'altres administracions per qualsevol altre mitjà, en virtut del consentiment obtingut en aquests supòsits.
3. La manca d'acreditació documental dins el terminis que correspongui, segons allò indicat a l'article 7.3, s'entén com a constatació posterior de l'incompliment de les condicions d'accés al Registre i comporta la incoació del procediment pertinent per a la revocació de la inscripció i l'adopció de les altres mesures associades que resultin pertinents.

Article 17

Procediment d'inscripció i alta

1. Els ajuntaments que actuen com a òrgans administratius encarregats del tractament de les dades del Registre són responsables de tot el procediment d'inscripció. En el seu defecte, el procediment és portat a terme de forma subsidiària per la Secretaria d'Habitatge o per una administració d'àmbit territorial superior en els termes indicats a l'article 14.2.
2. Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits per aquest Decret s'ha de notificar a la persona interessada i requerir-li que, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es procedirà a l'arxiu de la seva sol·licitud, sens perjudici del seu dret de tornar a presentar-ne una de nova. Transcorregut el termini esmentat sense que la persona interessada hagi atès el requeriment, l'òrgan competent li ha de notificar la resolució per la qual es declara el desistiment i es procedeix a l'arxiu, amb indicació del fet produït i les normes aplicables.
3. La Resolució d'inscripció al Registre ha de ser notificada a la persona interessada i comporta la incorporació al Fitxer Mínim Comú de totes les dades que han de formar-hi part i que es recullen a l'annex 1. El termini màxim per notificar la resolució de la inscripció és de tres mesos a comptar de la data en què la sol·licitud hagi tingut entrada al registre de l'òrgan competent per a la tramitació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la persona interessada pot entendre estimada per silenci administratiu la seva sol·licitud.
4. L'alta en el Registre, la seva denegació o, si escau, l'arxiu de la sol·licitud d'inscripció poden acordar-se mitjançant una sola resolució per a diverses persones interessades, en el cas de tramitacions corresponents a socis de cooperatives.

Article 18

Vigència de les inscripcions

1. La inscripció en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya té una durada de tres anys des de la resolució administrativa d'inscripció, en la qual ha de figurar expressament la data d'acabament de l'esmentat termini. Si abans de l'esmentada data el sol·licitant no renova la sol·licitud, i aporta en temps i forma la documentació exigible d'acord amb el que s'estableix en aquest Decret, s'entén caducat el seu dret a estar inscrit en el Registre i la persona o la unitat de convivència és donada de baixa.
Abans de la data de caducitat de la inscripció, es comunica aquest fet a la persona interessada, als efectes que pugui procedir a la seva renovació si s'escau. Cas que no manifesti la seva voluntat de renovar la inscripció en el termini de deu dies des de la data de caducitat, s'entén com a baixa definitiva d'acord amb l'article 11.1.a).
Les renovacions s'acorden pel mateix temps de vigència de la inscripció inicial.
2. Les persones sol·licitants d'inscripció en el Registre poden verificar la seva inscripció i les dades corresponents, en qualsevol moment, per mitjà de la seu electrònica, prèvia identificació que asseguri que només les persones titulars de les dades poden accedir-hi.

Capítol III

La Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit Article 19 - Article 24

Article 19

Substitució dels recursos d'alçada i potestatiu de reposició

1. El recurs d'alçada i el recurs potestatiu de reposició contra els actes que derivin del funcionament del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya són substituïts per la impugnació davant la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit, les resolucions de la qual posen fi a la via administrativa
2. El termini d'interposició de les reclamacions o impugnacions davant la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit és d'un mes, si l'acte és exprés. Si no ho és, el termini és de tres mesos i es compta per al sol·licitant i altres possibles persones interessades, a partir de l'endemà del dia que es produeixin els efectes del silenci administratiu. Les resolucions objecte de reclamació o impugnació han de ser informades per les unitats administratives corresponents de l'Administració recorreguda. La interposició d'aquestes reclamacions o impugnacions no suspèn l'eficàcia de les resolucions impugnades.

Article 20

Composició de la Comissió de Reclamacions

1. La Comissió es compon d'un president, amb vot de qualitat, sis vocals i un secretari, que actua amb veu i sense vot.
2. El president i els vocals, juntament amb els respectius suplents, són nomenats pel titular del Departament competent en matèria d'habitatge, en la forma i d'acord amb la procedència i perfils següents:
a) El president i suplent respectiu, d'entre els alts càrrecs del Departament competent en matèria d'habitatge.
b) Tres vocals i els suplents corresponents:
Un, d'entre els cossos de funcionaris del grup A de l'Administració de la Generalitat, amb destinació al Departament competent en matèria d'habitatge.
Dos, d'entre els cossos de funcionaris del grup A en servei actiu a una administració local de Catalunya. Aquests funcionaris seran proposats per la Federació de Municipis de Catalunya i per l'Associació Catalana de Municipis.
c) Tres vocals experts en matèria d'habitatge i els respectius suplents:
Un, a proposta de les associacions de consumidors.
Un, a proposta de la Federació de cooperatives d'habitatges de Catalunya.
Un, a proposta de les organitzacions empresarials de promotors immobiliaris.
3. El secretari és nomenat i separat pel president de la Comissió, entre els funcionaris de carrera de cossos del grup A de l'administració de la Generalitat.

Article 21

Nomenament i cessament

1. El nomenament i el cessament del president, els vocals i el secretari, i també dels seus suplents s'efectua per ordre del titular del Departament competent en matèria d'habitatge.
2. El mandat del president, dels vocals i dels seus suplents té una durada de cinc anys. Aquest mandat pot ser renovat per altres cinc anys per només una vegada.
3. El cessament del president i dels vocals només pot produir-se per transcurs del termini, renúncia, pèrdua de les condicions requerides per al seu nomenament o notori incompliment de les seves obligacions apreciat per la majoria simple dels membres de la Comissió a iniciativa del seu president o d'una cinquena part dels seus membres.

Article 22

Independència

1. La Comissió es troba adscrita orgànicament al Departament competent en matèria d'habitatge i actua amb independència funcional, sense estar sotmesa a cap instrucció jeràrquica.
2. Els membres de la Comissió no perceben cap retribució, sens perjudici de les indemnitzacions i les dietes que puguin percebre per assistència a les sessions, que les fixarà el Govern.

Article 23

Règim de funcionament de la Comissió

1. La Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit estableix les seves pròpies normes de funcionament. Les unitats administratives competents de l'Administració de la Generalitat, en funció de l'afer del qual es tracti, assisteixen a la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit en les matèries pròpies de la seva competència.
2. La Comissió celebra sessions amb caràcter ordinari almenys un cop al mes i, amb caràcter extraordinari, a iniciativa del seu president o quan ho sol·licitin, almenys, tres dels seus membres. Per a la vàlida celebració de les sessions de la Comissió de Reclamacions es requereix, en primera convocatòria, l'assistència del president, del secretari i de quatre vocals. En segona convocatòria n'hi ha prou amb l'assistència del president, del secretari i de tres vocals. A les deliberacions de la Comissió pot intervenir el secretari amb veu però sense vot.
3. Els acords de la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit s'adopten per majoria de vots. El secretari de la Comissió aixeca les actes de les sessions oportunes, que han de contenir els acords i els vots particulars que puguin efectuar-se.
4. Quan per la naturalesa dels afers a tractar s'estimi convenient, poden assistir a les reunions de la Comissió, mitjançant convocatòria expressa del seu president, altres experts en matèria d'habitatge o en matèries connexes l'opinió dels quals pogués resultar rellevant per a l'adequada formació de la voluntat de la Comissió.
5. La Comissió pot crear ponències tècniques amb la composició, el règim de funcionament i les funcions que es determinin a l'acord de constitució. En tot cas, la resolució de les reclamacions que es plantegin correspon a la pròpia Comissió.
6. Fins que la Comissió no estableixi les seves pròpies normes de funcionament li és d'aplicació el règim previst al capítol VI de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb el que es preceptua al seu article 27.

Article 24

Procediment

1. El procediment s'inicia mitjançant l'escrit de la persona interessada. La Comissió de Reclamacions pot requerir la pràctica de proves i l'aportació de documents, ajudar les persones interessades a obtenir-los i, en tot cas, practicar proves d'ofici i tots els actes d'instrucció necessaris per a la resolució de les reclamacions que tracti.
2. Acabada la tramitació, l'Administració afectada ha d'informar la reclamació amb caràcter previ a la resolució de la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit. La Comissió resol conforme a dret.
3. Les resolucions de la Comissió de Reclamacions es notifiquen a la persona interessada i a l'Administració afectada.
4. El termini màxim per dictar i notificar la resolució és d'un mes. Transcorregut aquest termini, la persona interessada pot entendre desestimada la reclamació o impugnació, sens perjudici del que s'estableix en l'article 43.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Capítol IV

Adjudicació i transmissió dels habitatges amb protecció oficial Secció primera - Secció cinquena

Secció primera

Tipus de promocions i règim competencial Article 25 - Article 28

Article 25

Habitatges de promoció sobre sòls públics o sobre sòls la qualificació urbanística dels quals imposa el seu destí a la construcció d'habitatges amb protecció oficial

1. Els habitatges amb protecció oficial construïts sobre sòls públics o sobre sòls la qualificació urbanística dels quals imposa la seva destinació a la construcció d'habitatges amb protecció oficial, poden ser adjudicats pel promotor, o per l'Administració actuant per encàrrec d'aquell, d'acord amb el procediment general establert a la secció segona.
2. En cas que aquestes promocions es duguin a terme per cooperatives d'habitatge, l'adscripció dels habitatges als socis la fa el corresponent consell rector, d'acord amb el procediment establert a l'article 102 de la Llei 18/2007. Els socis han d'estar inscrits al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial.
La cooperativa d'habitatge que, amb anterioritat a la qualificació provisional de la promoció no compti amb socis suficients per a proveir la totalitat dels habitatges, ha de sol·licitar del corresponent Registre de Sol·licitants la relació dels inscrits per tal d'oferir-los la possibilitat d'incorporar-se com a nous socis fins al nombre necessari. Entre les persones inscrites interessades, la selecció, la fa la cooperativa, mitjançant sorteig públic.

Article 26

Habitatges de promoció sobre sòls lliures

Els habitatges amb protecció oficial promoguts a iniciativa privada sobre altres sòls que els indicats a l'article 25.1 són adjudicats pel promotor mitjançant el procediment que lliurement esculli. L'adjudicació lliure es porta a terme en la forma prevista a la secció tercera.

Article 27

Competències per a l'adjudicació

1. En els municipis que disposen de registre de sol·licitants propi, l'administració actuant en les adjudicacions és la municipal. En el cas de promocions dutes a terme per la Generalitat, els requeriments concrets de l'adjudicació són concertats entre l'ajuntament i la Generalitat.
2. En els municipis que no disposen de registre de sol·licitants propi, l'administració actuant en les adjudicacions és la Generalitat, la qual ha de concertar amb l'ajuntament els requeriments de cada cas concret.
3. En el supòsit previst a l'article 25.1, quan es tracti de promocions d'iniciativa privada en les quals el promotor renunciï a gestionar pel seu compte el procés d'adjudicació, la competència correspon a l'Administració titular del corresponent registre. En el cas que el promotor privat decideixi efectuar l'adjudicació pel seu compte, el titular del registre corresponent li subministra a aquests efectes la llista de sol·licitants, d'acord amb les previsions establertes a l'article 30.2.b).
4. El procediment d'adjudicació es porta a terme en tot cas d'acord amb les prescripcions establertes en aquest Decret i, respecte els supòsits indicats als apartats 1 i 2 anteriors, en els termes consensuats amb l'Ajuntament respectiu.
5. En les adjudicacions corresponents a la Generalitat i als seus organismes i entitats, l'òrgan competent per resoldre el procediment d'adjudicació és el que designa la persona titular del Departament competent en matèria d'habitatge. En les adjudicacions que corresponen a les administracions locals i als seus organismes i entitats, aquest òrgan és el que es determini d'acord amb la legislació de règim local, en els termes establerts a l'article 98 de la Llei 18/2007. En el cas de registres supralocals, l'òrgan competent per resoldre el procediment d'adjudicació és el que es concreti al corresponent acord de creació.

Article 28

Les reserves especials

1. En totes les promocions s'ha de reservar un mínim del 3% dels habitatges amb destinació a persones amb mobilitat reduïda. En el cas de promocions dutes a terme per promotors públics, aquest percentatge ha d'ampliar-se fins a un mínim del 10% del total d'habitatges de la promoció per a la seva destinació a persones i col·lectius vulnerables amb risc d'exclusió social. Si de l'aplicació del percentatge no resultés un nombre enter, s'ha d'arrodonir la xifra fins el nombre enter superior.
Quan el contingent de reserves fixat excedeix la demanda existent, el diferencial sobrant s'incorpora al contingent general.
2. La resolució administrativa que acordi l'inici del procediment d'adjudicació fixa el percentatge concret del contingent especial de reserves d'habitatge per a necessitats específiques, prèvia ponderació objectiva de les circumstàncies de la concreta promoció i amb motivació de les raons que fonamentin la decisió.
3. En un mateix municipi, el contingent especial de reserves pot ser substituït per programes d'actuació específics, destinats a proveir d'habitatge els col·lectius beneficiaris, en els termes previstos a la Llei 18/2007.

Secció segona

Procediment general d'adjudicació Article 29 - Article 41

Article 29

Aplicació del procediment general

1. El procediment general regulat a continuació és d'aplicació a l'adjudicació dels habitatges amb protecció oficial promoguts en municipis que no disposen de registre de sol·licitants propi per les administracions públiques i els seus organismes i empreses, així com a la dels habitatges de promoció a iniciativa privada previstos a l'article 25.1, l'adjudicació dels quals li encomani el promotor.
2. Els ajuntaments amb registre propi poden establir els seus propis procediments dins les prescripcions establertes en aquest respecte a la Llei 18/2007. En defecte de norma local específica, és d'aplicació el procediment regulat en aquesta secció.

Article 30

Actuacions del promotor privat

1. Un cop atorgada la qualificació provisional dels habitatges amb protecció oficial la transmissió dels quals es pretén, i sempre abans de la data prevista per a la finalització de les obres, el promotor ha de comunicar a l'Administració actuant la seva voluntat d'iniciar el procediment de selecció de les persones per a la cessió dels habitatges en el règim jurídic d'adjudicació previst.
2. El promotor privat, en la seva comunicació de la decisió de transmetre els habitatges, ha d'aportar les dades indicades als paràgrafs b), d) i e) de l'apartat 2 de l'article següent, i ha de manifestar, de manera expressa, la seva opció unívoca i irrevocable de si gestiona el procés d'adjudicació per compte propi, amb la intervenció d'un fedatari o fedatària pública, prenent com a base la llista de sol·licitants que els ha de facilitar el Registre de Sol·licitants d'Habitatge, o sol·licita a l'Administració actuant que ho faci. En els termes indicats a l'article 101.1 de la Llei 18/2007, també ha de manifestar si es reserva el 30% dels habitatges de la promoció per adjudicar-los pel procediment que lliurement esculli; en aquest cas, s'aplica el que preveu la secció tercera.
a) En cas que opti per sol·licitar a l'Administració que faci l'adjudicació, ha de signar amb aquesta un conveni per regular les seves relacions durant tot el procés.
b) En cas que opti per adjudicar els habitatges per compte propi, l'Administració actuant li ha de facilitar la llista de sol·licitants en un termini màxim de dos mesos. Als efectes del còmput d'aquest termini, s'entén com a notificació al promotor la publicació a la seu electrònica de la resolució aprovatòria del llistat definitiu de participants a què es refereix l'article 33.3. A partir del coneixement de la llista, el promotor es responsabilitza de totes les fases restants del procés, d'acord amb les prescripcions establertes en aquesta secció. L'Administració actuant col·labora activament amb el promotor, publicant els anuncis que aporti en la seu electrònica del Registre i en les Oficines d'Habitatge i valorant amb ell la documentació aportada per les persones adjudicatàries provisionals, acreditativa del compliment dels requisits exigits per prendre part en la convocatòria i ser persones adjudicatàries de l'habitatge corresponent.

Article 31

Resolució d'inici del procediment d'adjudicació

1. Un cop adoptada pel promotor públic la decisió de la transmissió o rebuda del promotor privat de la comunicació de la seva voluntat en aquest sentit i esmenats els seus eventuals defectes, l'Administració competent aprova la Resolució d'inici del procediment d'adjudicació corresponent. En el cas que el procés d'adjudicació sigui dut a terme per l'administració, en l'oferta d'habitatges es pot incloure el conjunt dels habitatges amb protecció oficial disponibles en el municipi, susceptibles de ser adjudicats en el mateix procés.
2. La Resolució d'inici del procediment d'adjudicació ha de contenir les dades següents:
a) Àmbit geogràfic de demanda, segons article 100.2 de la Llei 18/2007.
b) Identificació, tant física com jurídica, dels habitatges i immobles de la promoció i dels títols que s'ostenten sobre aquests. Nombre i emplaçament dels habitatges i superfície útil.
c) Contingent de reserves de la promoció. Requisits d'accés i barem d'adjudicació. Si s'escau, forma d'acumulació de les reserves l'adjudicació de les quals quedi deserta.
d) Si s'escau, determinació per grups (en funció de les tipologies, dels règims de tinença previstos, dels requisits d'accés exigibles) dels habitatges objecte d'adjudicació.
e) Drets objecte de transmissió segons les previsions contingudes a l'article 82 de la Llei 18/2007 i condicions generals econòmiques i de finançament.
f) Condicions particulars de la promoció: antiguitat en l'empadronament segons les exigències establertes a l'article 100.4 de la Llei 17/2008, límit d'ingressos, edat, eventual obertura de la promoció a persones que treballen en el municipi sense residir-hi, a persones que volen retornar a Catalunya, previsió de subdivisions en blocs segons trams d'ingressos, i la resta de condicions que puguin garantir una mixtura social efectiva, en els termes establerts a l'article 100.3 de la Llei 17/2008.
g) Determinació del sistema de sorteig per a la selecció de persones adjudicatàries i assignació d'habitatges.
h) Inclusió, si s'escau, d'altres habitatges amb protecció oficial susceptibles d'adjudicació en el mateix procés, en els termes del punt 1 anterior.
i) Identificació del promotor o Administració que ha de gestionar el procés.
j) Indicació dels mitjans de comunicació on s'efectuaran les successives notificacions de la convocatòria, d'acord amb els plantejaments recollits a l'article 33.
k) Lloc de presentació de la documentació i documentació específica a presentar, demostrativa del compliment dels requisits exigits per a accedir a la promoció i per ser inscrit en el Registre de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial, amb indicació del moment en què ha de ser presentada, d'acord amb l'establert a l'article 7.3.
3. La resolució d'inici del procediment d'adjudicació es publica en la seu electrònica del Registre i al tauler d'anuncis de l'ajuntament o ajuntaments de l'àmbit on es trobi ubicada la promoció. També cal publicar un resum informatiu en un dels dos diaris de més divulgació del municipi i/o comarca on es trobi la promoció.
4. El procediment d'adjudicació s'entén iniciat el següent dia hàbil de la publicació a la seu electrònica del Registre.

Article 32

Relació de persones amb dret a participar

1. La relació provisional de les persones que tenen dret a participar en el procés de selecció de les persones adjudicatàries està integrada per totes aquelles que, complint els requisits de la convocatòria, segons les dades facilitades pels sol·licitants, consten inscrites al Registre, en la tipologia d'habitatges amb protecció oficial a adjudicar, amb data d'efecte de la inscripció referida al dia anterior a l'inici del procediment d'adjudicació.
2. En el supòsit que en el procediment d'adjudicació s'incloguin habitatges a adjudicar per a contingents especials, la relació provisional de les persones amb dret a participar en el procés de selecció de les persones adjudicatàries ha de diferenciar, en llistes separades, les que participen en el contingent general de les que participen en cadascun dels contingents especials, si s'escau.
3. L'administració actuant publica a la seu electrònica del corresponent registre la relació provisional de les persones amb dret a participar en el corresponent procés de selecció de persones adjudicatàries. Contra aquesta relació, les persones interessades poden presentar al·legacions, dins del termini de deu dies hàbils comptats a partir del l'endemà de la publicació a la seu electrònica. Transcorregut aquest termini, l'administració actuant, en el termini màxim de vint dies hàbils, les resol i aprova definitivament la relació o relacions, si s'escau, de les persones amb dret a participar en el procés de selecció.

Article 33

Notificacions

1. Al llarg de tot el procés d'adjudicació, les notificacions dels diversos actes i tràmits que es prescriuen en aquest Decret, es porten a terme mitjançant la corresponent publicació a la seu electrònica del Registre. Tota convocatòria relativa a habitatges amb protecció oficial ha de ser anunciada en la seu electrònica en els termes previstos en aquest Decret i d'acord amb les prescripcions establertes en aquest respecte a la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
2. En el cas de promocions a iniciativa privada de l'article 25 en què el promotor hagi optat per portar a terme per si mateix el procés de selecció, les publicacions que es puguin efectuar en altres mitjans de comunicació són sempre subsidiàries de la publicació a la seu electrònica, a la qual no poden substituir en cap cas.
3. La publicació a la seu electrònica substitueix la notificació individual en els termes previstos a l'article 59-6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i ha de complir els requisits establerts a l'article 60 de la mateixa norma. Específicament, en el supòsit previst a l'article 30.2, en què l'Administració porti a terme l'adjudicació per encàrrec del promotor, la publicació en la seu electrònica de la relació de persones adjudicatàries s'entén com a notificació a aquest als efectes indicats a l'article 101.6.b) de la Llei 18/2007.

Article 34

Gestió dels contingents especials de reserva

1. Per als contingents especials de reserva de les promocions a iniciativa pública, els habitatges protegits es distribueixen per trams diversos de renda, procurant afavorir la diversitat econòmica en cada contingent, i tenint en compte les circumstàncies personals i de la unitat de convivència. Un cop determinats els habitatges de cada tram del contingent especial que corresponguin als sol·licitants de cada tram de renda, l'adjudicació es fa preferentment i de forma ordinària mitjançant sorteig.
2. Excepcionalment, la Resolució que aprovi la convocatòria pot preveure que l'adjudicació es faci d'acord amb un barem de puntuació, el qual ha de concretar. El barem de puntuació que en el seu cas s'apliqui, s'ha de determinar d'acord amb el principi d'objectivitat i sota els criteris de promoció de la diversitat social i de desenvolupament d'accions positives que promoguin la igualtat real i efectiva dels grups i persones en situació d'específica dificultat en l'accés a un habitatge digne i adequat.
3. Els habitatges dels contingents de reserva l'adjudicació dels quals hagi quedat deserta s'acumulen en la forma que es determini a la Resolució d'inici. En defecte de determinació específica, s'incorporen al contingent general per a la seva adjudicació per sorteig, o assignació a la llista d'espera, d'acord amb el que es disposa a l'article 28.1.

Article 35

Gestió del contingent general

1. Per tal de garantir una efectiva mixtura social, els habitatges inclosos en el contingent general s'adjudiquen mitjançant sorteig.
2. Les condicions d'adjudicació de cada promoció poden preveure subdivisions en blocs conformats per sol·licitants situats en diversos trams d'ingressos, o en diversos grups d'interès, que assegurin que la composició final de les persones adjudicatàries sigui la més semblant a la de l'estructura social del municipi, districte o zona, tant pel que fa al nivell d'ingressos com al lloc de naixement, evitant concentració excessiva de col·lectius que puguin posar la promoció en risc d'aïllament social. També es pot tenir en compte el temps que fa que estan inscrits en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial.
3. La Resolució d'inici del procediment d'adjudicació pot preveure l'accés, pel contingent general, de les persones retornades a què es refereix l'article 7.1.c). De la mateixa forma es pot preveure l'accés de les persones no empadronades al municipi, però que hi tinguin el seu lloc de treball.
4. En relació amb les persones no empadronades al municipi però que hi treballin, es pot establir el nombre màxim d'adjudicacions possibles a efectuar en la promoció. Igualment, la Resolució corresponent pot acordar l'accés a sol·licitants procedents d'altres municipis amb els quals el municipi de la promoció tingui pactes de reciprocitat.
5. Els habitatges del contingent general son adjudicats per sorteig entre els sol·licitants admesos. En l'acte del sorteig, que és públic i, en el cas d'adjudicació per promotor privat s'ha de celebrar davant de notari, s'inclouen tots els habitatges del contingent. En els termes del punt 3 de l'article anterior, també s'hi poden incorporar les reserves de la promoció l'adjudicació de les quals hagi quedat deserta.

Article 36

Sorteig dels habitatges

1. Dins els tres dies hàbils posteriors a l'aprovació definitiva de la relació o relacions a què fa referència l'article 32.3, l'administració actuant fixa el dia, hora i lloc del sorteig, si s'escau, i les seves bases, amb indicació del fedatari públic que hi intervindrà.
2. Efectuat el sorteig en els termes indicats, la relació provisional dels seleccionats, ordenats numèricament, es publica de la manera prevista a l'article 33.

Article 37

Adjudicacions

1. Els integrants de la llista provisional de seleccionats no són, per aquest simple fet, persones adjudicatàries dels habitatges, ni tenen cap dret en relació amb aquests fins que no acreditin, en el termini de deu dies a comptar des del requeriment fefaent que se'ls faci a aquest efecte, que compleixen els requisits i que tenen interès per ser persones adjudicatàries de l'habitatge concret que els hagi tocat en sort. El requeriment esmentat s'efectua en el termini màxim dels quinze dies posteriors a la publicació de la llista provisional dels seleccionats. Transcorregut el termini indicat sense haver-se procedit a l'acreditació oportuna, s'entén que la persona interessada renuncia a l'adjudicació.
2. Els habitatges són adjudicats seguint l'ordre de la llista i en la forma que es determini en la convocatòria a aquells que acrediten, dins del termini establert al paràgraf anterior, complir els requisits exigits.
3. A partir de la darrera persona de la llista que resulti efectivament adjudicatària d'un habitatge integrant de la convocatòria es configura una llista d'espera, els membres de la qual proveiran les baixes que eventualment es produeixin fins a la total contractació i lliurament de la possessió de tots els habitatges de la convocatòria. Els que hi constin han de ser cridats per l'ordre que figurin a la llista, en cas de disponibilitat sobrevinguda d'un habitatge de la convocatòria.
4. El mateix sistema s'aplica, si s'escau, per a les llistes dels contingents especials.
5. Un cop perfeccionats els contractes de tots els habitatges de la convocatòria, la llista d'espera queda vigent fins a la propera convocatòria d'habitatges de la mateixa o mateixes tipologies, amb un límit màxim de tres anys, data en la qual resta automàticament extingida a tots els efectes.
6. L'adjudicació d'un habitatge comporta la baixa de les persones adjudicatàries en el Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial.

Article 38

Formalització del contracte de la transmissió

1. Un cop finalitzat el procediment d'adjudicació, el promotor i les persones adjudicatàries formalitzen els corresponents contractes de transmissió dels drets de què es tracti i presenten a la Secretaria d'Habitatge la documentació pertinent per a l'emissió del visat a què es refereix l'article 85 de la Llei 18/2007. El visat incorpora les dades següents:
a) Submissió prèvia de la transmissió a l'exercici del dret d'adquisició preferent de l'Administració, sense que aquesta hagi fet ús de tal dret, en els casos en què aquest existeixi.
b) Identificació de l'expedient en què s'hagi qualificat l'habitatge objecte de transmissió; modalitat de la qualificació i indicació de la data d'aprovació d'aquesta i de la seva durada.
c) Identificació de cada habitatge de la promoció en relació amb la persona concreta adjudicatària i manifestació sobre l'acompliment per aquesta dels requisits exigits en aquest respecte.
d) Preu de venda, renda o cànon.
e) Altres dades que es puguin exigir en normativa específica.
2. En el cas de transmissió de drets de propietat i sempre que resulti procedent l'atorgament d'escriptura pública, el promotor i les persones adjudicatàries han de presentar a aquests efectes, davant el corresponent fedatari públic, els contractes privats, juntament amb els visats i la Resolució sobre la qualificació definitiva dels habitatges.
3. Les regles per a la formalització de la transmissió que s'indiquen als apartats precedents són també d'aplicació a la resta de transmissions a què es refereixen les seccions tercera, quarta i cinquena d'aquest capítol, sobre habitatges de lliure adjudicació, habitatges sobrants i habitatges procedents de segones i successives transmissions.

Article 39

Ocupació dels habitatges adjudicats

1. El termini per a l'ocupació efectiva dels habitatges és de tres mesos. Aquest termini es compta des de l'endemà de la data de lliurament de claus i pot ser prorrogat per l'ens titular de la promoció per motius justificats.
2. La no-ocupació efectiva de l'habitatge en els terminis assenyalats o l'ocupació de l'habitatge per una unitat de convivència diferent de la que consti al Registre donen lloc a la instrucció del corresponent expedient sancionador, amb les conseqüències previstes a la Llei 18/2007.

Article 40

Titularitat de l'habitatge

1. La titularitat dels habitatges protegits correspon a les persones adjudicatàries inscrites al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya.
2. En el cas d'unitats de convivència, la titularitat s'atribueix de la manera següent:
a) Si l'adjudicació és en règim de lloguer, al sol·licitant o als diversos membres de la unitat de convivència.
b) Si l'adjudicació és en règim de dret d'ús i habitació, a tots els membres de la unitat de convivència.
c) Si l'adjudicació és en règim de propietat o dret de superfície, és atribuïda, en principi, al sol·licitant, sens perjudici que, per acord unànime entre els membres majors d'edat i menors d'edat emancipats de la unitat de convivència, pugui ser atribuïda a un altre membre d'aquesta o a tots en règim de comunitat de béns.
3. Els cònjuges o els membre integrants de parelles estables, independentment de a qui correspongui la titularitat de l'habitatge, no poden sol·licitar un nou habitatge protegit llevat de nul·litat, separació, divorci o dissolució de la parella.

Article 41

Excepcions

1. Els promotors privats poden prescindir del procediment d'adjudicació previst en aquesta secció i actuar de conformitat amb les prescripcions contingudes a la secció tercera, en els casos següents:
a) Quan el procés d'adjudicació sigui directament gestionat pel promotor i transcorrin més de dos mesos des del seu inici sense que l'administració hagi publicat el llistat definitiu de participants.
b) Quan el procés sigui gestionat per l'Administració i transcorrin més de dos mesos des del seu inici sense que hagi publicat la relació definitiva de persones adjudicatàries o si aquestes són menys que els habitatges disponibles.
c) Quan siguin expressament autoritzats per l'Administració local competent d'acord amb la Secretaria d'Habitatge en zones d'escassa demanda o de necessitat d'atenció a col·lectius determinats, prèvia acreditació d'aquests extrems.
2. En qualsevol d'aquests supòsits, el promotor inicia el procediment d'adjudicació lliure exempt d'obligacions o càrregues que puguin generar-se amb l'actuació prèvia de l'administració.

Secció tercera

Adjudicació lliure Article 42

Article 42

Procediment

1. Els promotors a què fa referència l'article 26 han de posar en coneixement de l'Administració competent les dades de les potencials persones adjudicatàries, les quals han de ser persones inscrites en el Registre de sol·licitants d'habitatge amb protecció oficial abans de la data indicada a l'article 32.1.
2. La comunicació indicada a l'apartat anterior s'ha d'acompanyar de la documentació següent:
a) Identificació del promotor.
b) Identificació, tant física com jurídica, dels habitatges i immobles de la promoció i dels títols que s'ostenten sobre aquests.
c) Drets objecte de transmissió segons les previsions contingudes a l'article 82 de la Llei 18/2007, i condicions generals econòmiques i de finançament.
d) Condicions específiques de la promoció, si s'escau, o de l'habitatge en el cas d'adjudicació individual.
3. En el cas que les potencials persones adjudicatàries estiguin empadronades en municipis diferents d'aquell en el què s'ubiqui la promoció, el promotor o la Secretaria d'Habitatge han de posar-ho en coneixement de l'ajuntament corresponent.
4. Una vegada constatat documentalment l'acompliment dels requisits exigits a les persones adjudicatàries per a la seva inscripció al Registre i comprovada la seva efectiva inscripció en temps i forma, l'Administració competent publica a la web del Registre la relació de persones adjudicatàries.
5. En relació amb la reserva del 30% dels habitatges de la promoció a què es refereix l'article 30.2, quan el promotor decideixi la seva lliure adjudicació ha de respectar el procediment establert en aquest article.
6. La formalització dels contractes de les transmissions s'efectua en els termes previstos a l'article 38.

Secció quarta

Altres procediments Article 43 - Article 44

Article 43

Procediments singulars

1. El sistema d'adjudicació general previst en el present Decret no és d'aplicació als habitatges amb protecció oficial següents:
a) Els habitatges amb protecció oficial, adjudicats en règim de lloguer en qualsevol modalitat, que hagin estat llogats amb una clàusula de dret preferent de compra a favor del llogater o llogatera. El comprador o compradora ha de ser automàticament el mateix llogater o llogatera signant del contracte.
b) Els habitatges amb protecció oficial de lloguer, en qualsevol de llurs modalitats, amb un llogater o llogatera que fa més de cinc anys que hi resideix. En el supòsit de venda d'aquest habitatge, el llogater o llogatera té dret preferent de compra.
c) Els habitatges de promoció pública la titularitat dels quals recupera l'Administració per via administrativa o civil. Es poden adjudicar en segones transmissions d'acord amb el procediment que la Llei 18/2007 i aquest Decret estableixen per a les adjudicacions públiques, tenint en compte les llistes d'espera.
d) Els habitatges que l'Administració obté per cessió o per altres vies singulars, o que provenen de programes especials dels plans d'habitatge.
e) Habitatges amb protecció oficial promoguts per les empreses per donar allotjament als seus treballadors.
f) Habitatges amb protecció oficial que siguin sol·licitats per entitats sense finalitat de lucre, la destinació dels quals sigui fer front a situacions d'emergència, en el marc de les prestacions que corresponen als serveis d'assistència i benestar socials.
g) Habitatges amb protecció oficial promoguts per entitats sense finalitat de lucre per destinar-los a allotjament de persones a les quals presten serveis de tutela i/o acompanyament social.
h) Habitatges per a afectats per actuacions urbanístiques que tinguin reconegut el dret al reallotjament, en les operacions públiques de substitució d'habitatges o en actuacions d'execució del planejament urbanístic. Les singularitats i els requisits exigibles per a l'accés a aquests habitatges són objecte de regulació reglamentària específica.
2. Els habitatges amb protecció oficial relacionats a l'apartat anterior resten, en el seu cas, sotmesos a les normes concretes d'adjudicació que s'estableixin en les respectives promocions o processos específics d'adquisició.

Article 44

Adjudicació d'habitatges amb protecció oficial sobrants

1. S'entenen per habitatges amb protecció oficial sobrants els habitatges procedents de les promocions a que fa referència l'article 25, que no resultin adjudicats d'acord amb el procediment general d'adjudicació, per qualsevol circumstància.
2. En els termes dels apartats d) i e) de l'article 104 de la Llei 18/2007, els habitatges indicats a l'apartat anterior son adjudicats tenint en compte les llistes d'espera resultants de la primera adjudicació.
3. En defecte de membres integrants de la llista d'espera, o transcorregut el seu període de vigència, i en el supòsit d'habitatges que, havent estat ocupats per qualsevol títol, deixin d'estar-ho per qualsevol causa, la Secretaria d'Habitatge, en un marc de col·laboració i coordinació amb els ens locals competents, pot efectuar una convocatòria agrupada d'aquests habitatges i integrar-hi els pertanyents a diversos àmbits territorials de demanda. També es poden incorporar a un procediment general d'adjudicació, en els termes recollits a l'article 31.

Secció cinquena

Segones transmissions Article 45 - Article 47

Article 45

Segones transmissions

1. S'entenen per segones i successives transmissions d'habitatges amb protecció oficial les produïdes dins el període de qualificació d'aquests, quan, després de la primera adjudicació en els termes dels articles anteriors, s'hagi de procedir a una nova adjudicació de l'habitatge.
2. Qualsevol habitatge amb protecció oficial, la disponibilitat sobre el qual hagi passat a una Administració actuant per qualsevol títol, pot ser adjudicat per aquesta per mitjà del mecanisme de les llistes d'espera previst a l'article 37.3, prèvia la seva adscripció a la tipologia que correspongui. En l'adscripció de l'habitatge a una determinada tipologia s'han de tenir en compte les seves característiques i la demanda social existent a la zona.
3. L'Administració actuant també pot portar a terme les segones adjudicacions mitjançant la incorporació dels corresponents habitatges a un procediment general d'adjudicació en els termes recollits a l'article 31.
4. Les cooperatives gaudeixen d'un dret preferent de tanteig per poder oferir als socis expectants els habitatges que promouen i que són objecte de segones o successives transmissions. Aquest dret s'exerceix dins els terminis i condicions establerts a l'article 109.1 de la Llei 18/2002, de cooperatives.

Article 46

Exercici del dret d'opció

1. Quan el titular legítim d'un dret real sobre l'habitatge amb protecció oficial vulgui transmetre'l, ha de comunicar formalment al Departament competent en matèria d'habitatge el seu interès, i acompanyar aquesta comunicació de la documentació següent:
a) Identificació del titular del dret a transmetre, si s'escau.
b) Dret objecte de transmissió.
c) Adreça i identificació, tant física com jurídica, de l'immoble sobre el que s'ostenta el dret.
d) Condicions econòmiques i jurídiques proposades per a la transmissió.
e) Cèdula d'habitabilitat o certificació equivalent, acreditativa del fet que l'habitatge es conserva en condicions d'ús efectiu i adequat, d'acord amb les prescripcions legals reguladores del deure de conservació i rehabilitació.
2. Dins el termini màxim de dos mesos des de la comunicació indicada al paràgraf anterior, el Departament competent en matèria d'habitatge ha d'iniciar les consultes interadministratives previstes a l'article 90 de la Llei 18/2007 per tal de concretar els interessos públics de l'ens local i de l'Administració de la Generalitat en relació amb l'eventual exercici del dret d'adquisició preferent sobre l'habitatge objecte de transmissió. En el mateix termini màxim, examina la documentació aportada, les condicions físiques de l'habitatge i totes les circumstàncies i condicions que es considerin adequades per fixar el preu de transmissió del dret i les condicions de venda, amb ponderació del temps transcorregut entre la qualificació definitiva i la venda, els índexs públics i objectius de preus de consum, l'estat de conservació i, si s'escau, les millores realitzades o la manca de conservació que puguin implicar un increment o una disminució del valor.
3. Finalitzada la tramitació indicada a l'apartat precedent, el Departament competent comunica a la persona interessada les condicions d'autorització de la transmissió, l'acceptació de les quals l'habilita per procedir a la transmissió del dret de què es tracti. A partir d'aquesta acceptació, l'Administració disposa d'un mes per exercir el dret d'opció o, si s'escau, autoritzar la transmissió i incloure l'habitatge en un procediment general d'adjudicació, en qualsevol dels termes indicats a l'article 45, o, si s'escau, en la convocatòria agrupada prevista a l'article 44.3, i prosseguir la tramitació segons les prescripcions establertes en aquest Decret fins l'adjudicació final.
4. Transcorregut aquest termini sense que l'administració hagi ofert un comprador al titular de l'habitatge que el vol transmetre, aquest pot vendre'l lliurement a alguna persona que estigui inscrita en el Registre.
5. S'exceptuen del procediment establert en aquest article, en els termes recollits a l'article 88.3 de la Llei 18/2007:
a) Les transmissions gratuïtes inter vivos a favor d'ascendents i descendents, del cònjuge o la cònjuge, o entre els membres de la parella estable.
b) Les transmissions per causa de mort
c) Les transmissions produïdes en procediments judicials.
En els casos indicats, és suficient per a autoritzar la transmissió la comunicació, amb la seva documentació adjunta, prevista a l'apartat primer d'aquest article, a la qual caldrà afegir la causa al·legada per a la transmissió.

Article 47

Retracte

1. El Departament competent en matèria d'habitatge exerceix el dret de retracte en els casos de transmissions d'habitatges de protecció oficial, efectuats amb conculcació dels instruments de control relacionats a l'article 86 de la Llei 18/2007, i en els casos previstos a l'article 91.1 de la mateixa norma.
2. Un cop fixats el preu de l'habitatge i les condicions d'adquisició en els termes de l'apartat segon de l'article anterior, l'Administració comunica a la persona interessada la seva decisió i incorpora l'habitatge a un procés d'adjudicació, en els termes establerts a l'apartat 3 de l'article precedent. La persona que resulti adjudicatària és la beneficiaria del retracte i a ella correspon el compliment de les condicions econòmiques i de qualsevol altre tipus establertes per a la transmissió.

Disposicions Addicionals

Disposició Addicional Primera

Fitxers

1. Els fitxers corresponents al Registre de Sol·licitants d'Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya se subjecten a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i al Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament que la desenvolupa, a la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de l'Agència Catalana de Protecció de Dades, i a la resta de normativa d'aplicació.
2. La Secretaria d'Habitatge és la responsable del fitxer del registre de l'Administració de la Generalitat i del fitxer mínim comú, i ha d'adoptar les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per tal de garantir la confidencialitat, la seguretat i la integritat de les dades, així com totes les mesures necessàries destinades a fer efectius els drets de les persones afectades reconeguts a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la resta de normativa d'aplicació.
3. Amb anterioritat a la data d'inici d'activitats del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya, la Secretaria d'Habitatge, com a responsable dels fitxers indicats, realitza les oportunes gestions davant l'Agència Catalana de Protecció de Dades per a la seva inscripció, d'acord amb les prescripcions establertes a l'apartat primer d'aquesta disposició.

Disposició Addicional Segona

Constitució de la Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit

La Comissió de Reclamacions sobre Habitatge Protegit prevista a l'article 97 de la Llei del dret a l'habitatge es constituirà en el termini d'un mes a partir de l'entrada en vigor d'aquest Decret. Amb aquesta finalitat i prèvies les consultes pertinents, la persona titular del Departament competent en matèria d'habitatge procedirà al nomenament del president, vocals i secretari i dels respectius suplents.
La Secretaria d'Habitatge assignarà a la Comissió els mitjans materials i personals necessaris per al seu adequat funcionament.

Disposició Addicional Tercera

Inici d'activitats del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya

Mitjançant ordre de la persona titular del Departament competent en matèria d'habitatge es fixarà la data d'inici d'activitats del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya, la qual coincidirà amb la del Registre de Sol·licitants de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. L'Ordre relacionarà els Registres Municipals de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial existents en aquesta data.

Disposició Transitòria única

Promocions pendents d'adjudicació

1. Els procediments d'adjudicació pendents de resolució abans de la data d'inici d'activitats del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de Catalunya continuaran regint-se per la normativa anterior que els sigui d'aplicació. Els convenis signats pels corresponents organismes de la Generalitat o per les seves empreses públiques seguiran en vigor fins la seva total execució.
2. Als efectes previstos al punt anterior, s'entendran per procediments d'adjudicació pendents els relatius a promocions que hagin obtingut la seva qualificació provisional abans de l'entrada en vigor del present Decret i no hagin estat adjudicats en aquesta data.

Disposició Derogatòria única

Queden derogades totes les disposicions de rang igual o inferior a aquest Decret que s'oposin a les prescripcions que conté. En particular, resten derogats el Decret 195/2001, de 10 de juliol, sobre el procediment d'adjudicació d'habitatges promoguts per la Generalitat de Catalunya, i el Decret 79/2007, de 27 de març, sobre adjudicació d'habitatges promoguts per la Generalitat de Catalunya i qualificats de promoció pública, en segones i posteriors adjudicacions

Disposició Final única

Entrada en vigor

Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya

Annex 1

Fitxer mínim comú

Com a referència, s'indiquen dades que formen part del fitxer corresponent al registre de la Generalitat:
a) Dades generals de caràcter identificatiu: nom i cognoms, DNI o targeta d'identificació d'estranger, vincles de relació dels membres de la unitat de convivència, domicili de residència i del lloc de treball. En el supòsit que el sol·licitant o la unitat de convivència formi part d'una cooperativa o vulgui incorporar-s'hi, número i CIF d'aquesta.
b) Dades de característiques personals: sexe, estat civil, data i lloc de naixement i nacionalitat.
c) Dades de circumstàncies personals: disminució psíquica, física, incapacitat, situacions de violència de gènere i, en general, minusvalideses o altre tipus de condicions o circumstàncies que puguin resultar rellevants en la determinació de la tipologia d'habitatge amb protecció al qual optar, o en la adscripció a reserves específiques per a la seva adjudicació. Les dades indicades en aquest apartat es consideren especialment protegides.
d) Dades econòmiques i financeres: situació laboral i ingressos bruts de tots els membres de la unitat de convivència, carència d'habitatge en propietat, règim de tinença del domicili actual.
e) Dades relatives a la demanda d'habitatge: règims de tinença als quals s'opta i àmbits territorials de demanda; poden indicar-se fins a tres municipis.
Mesures de seguretat: s'apliquen al fitxer les mesures de seguretat exigibles de conformitat amb el que disposa l'article 81 del Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre.

Annex 2

Fitxer del Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya

 [No vigent]

Annex 3

Model de sol·licitud d'inscripció al Registre de Sol·licitants d'Habitatge amb Protecció Oficial de l'Administració de la Generalitat de Catalunya

 [No vigent]