Accés al contingut
Accés al menú de la secció
Envia
Ciutadania  >  Vida saludable  >  Consells per a l'estiu  >  La calor

Destaquem

 
 

La calor

La calor, quan és excessiva, pot ser un perill per a la salut. Les temperatures molt extremes i l'excés de calor produeixen una pèrdua de líquids i de sals minerals necessaris per a l'organisme (clor, potassi, sodi, entre altres). Aquest fet pot agreujar una malaltia crònica o provocar deshidratació i esgotament.

Per això és molt important beure força líquids (hidratar-se) i protegir-se del sol i de la calor seguint les següents recomanacions:

• Aprofiteu les hores més fresques del dia. No sortiu a les hores de més calor, sobretot al migdia.
Avisos Meteocat activitat de calor • Feu les activitats a l'aire lliure a les hores més fresques del dia: primeres hores del matí, abans de les 10.30 h, o a últimes del vespre, després de les 19.30 h.         
• Porteu roba de cotó, ampla, no cenyida i sabates còmodes.
• No aneu a cos descobert, la roba protegeix el cos del sol i contribueix a l’evaporació de la suor.
• Protegiu-vos el cap del sol amb barrets.
• Porteu ulleres de sol homologades per protegir els ulls.
• Mulleu-vos una mica la cara i la roba.
• Vigileu els trajectes amb cotxe durant les hores de més sol. No deixeu persones grans, infants o mascotes tancades al cotxe ja que, en tan sols deu minuts el vehicle pot agafar temperatures molt elevades. Limiteu l’activitat física intensa.

 

Cop de calor

Hi ha alguns símptomes que ens poden alertar que algú està patint un cop de calor: temperatura molt alta, mal de cap, nàusees, set intensa, convulsions, somnolència o pèrdua del coneixement. Davant d'aquests símptomes, traslladeu la persona a un indret més fresc, doneu-li aigua, mulleu-la i venteu-la.  I aviseu urgentment els serveis sanitaris (112).

 

Fresca a casa

  • Tanqueu les persianes quan hi toca el sol.
  • Obriu les finestres durant la nit.
  • Procureu estar en zones fresques.
  • Refresqueu l’ambient amb ventiladors, aire condicionat, etc.
  • Si no teniu aire condicionat, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, casals, cinemes, etc.).
 

Hidratació freqüent

Quan fa calor, el cos perd líquid en forma de suor; per això és important beure molta aigua, sobretot els infants i les persones grans. És recomanable avançar-se a la set en tot moment i proporcionar aigua a l'organisme abans que la demani.

  • Beveu força aigua, encara que no tingueu set, per evitar la deshidratació. L'aigua és la millor beguda, procureu evitar les begudes ensucrades.
  • Refresqueu-vos sovint.
  • Eviteu les begudes alcohòliques.
  • Eviteu els menjars molt calents o de digestió pesada.
Comparteix:   Aquest enllaç s'obrirà en una nova finestra: Facebook   Aquest enllaç s'obrirà en una nova finestra: Linkedin   Aquest enllaç s'obrirà en una nova finestra: Delicious   Aquest enllaç s'obrirà en una nova finestra: Latafanera  

Data d'actualització: 13.07.2014