Accés al contingut Accés al menú de la secció
Inici  >  Serveis  >  Informació i difusió  >  Publicacions  >  Materials didàctics  >  Programes de llengua catalana per a l'ensenyament d'adults

Programes de llengua catalana per a l'ensenyament d'adults

Els programes de llengua catalana per a l'ensenyament d'adults de la Direcció General de Política Lingüística s'han elaborat a partir d'un enfocament comunicatiu de la llengua i s'han estructurat de manera que permetin organitzar i adaptar els continguts a diferents tipologies de cursos segons les necessitats pròpies de cada organització i dels seus destinataris.

Els programes segueixen els nivells establerts en el Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar i estan relacionats amb els els certificats de llengua de la Direcció General de Política Lingüística. Cada nivell, llevat de l'inicial, està distribuït en tres graus de dificultat. A cada grau es descriuen els objectius generals i específics i també els continguts. Aquesta estructura facilita la posterior programació en cursos de temporalitats i continguts diversos.  

A grans trets, els objectius dels programes són:

  • Nivell inicial: assolir el grau de competència mínima que pot permetre una comunicació de subsistència i, sobretot, aconseguir la base imprescindible per avançar en el coneixement de la llengua.  
  • Nivell bàsic: desenvolupar les habilitats de comprensió i producció orals, de manera que l’aprenent pugui resoldre en català les necessitats fonamentals de la vida quotidiana.
  • Nivell elemental: consolidar i ampliar les habilitats orals i desenvolupar les escrites amb la finalitat que, en acabar el curs, l'aprenent pugui ampliar el seu camp d’acció en català a àmbits nous, amb un llenguatge que s'adapti a la situació comunicativa, encara que sigui sense la fluïdesa, desimboltura o riquesa. 
  • Nivell intermedi: assolir una competència comunicativa que permeti a l'aprenent afrontar un ventall força ampli de situacions de comunicació amb prou independència per no haver de confiar en estructures ni fórmules fixades ni haver de limitar-se a intervencions breus.
  • Nivell de suficiència: assolir una competència comunicativa que permeti a l'aprenent comunicar-se en varietat estàndard, oralment i per escrit, de manera flexible i eficaç en les situacions comunicatives de caràcter formal usuals de l’àmbit social.

 



Aquests programes es desenvolupen en les programacions de llengua catalana per a l’ensenyament d’adults.Podeu consultar-les a:


Data d'actualització: 07.07.2011
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya