La Secretaria de Política Lingüística gestiona el Registre de traductors i intèrprets jurats, en el qual inscriu les persones habilitades com a traductores o intèrprets jurades al català i del català a altres llengües.
Llistes de traductors i intèrprets jurats
Podeu consultar la relació de persones inscrites al Registre de traductors i intèrprets jurats de la Secretaria de Política Lingüística que han donat el seu consentiment per fer públiques les dades de contacte i les de l'habilitació (llengua i modalitat).
Hi trobareu una llista per a cadascuna de les llengües incloses actualment en el Registre, estructurades en dos grans blocs: persones residents a l’Estat espanyol i persones residents fora de l’Estat.
Per facilitar-ne la cerca, el primer bloc està ordenat per província i dins de cadascuna, per localitat de residència. El segon bloc està ordenat per estats.
Formulari de comunicació/modificació de dades o d'autorització de publicitat de dades
Aquest formulari l’han d’emplenar les persones que apareguin en les llistes i que vulguin modificar-ne les dades o no les vulguin fer públiques. L’han de trametre a una d’aquestes oficines:
- Secció d'Avaluació de la Secretaria de Política Lingüística
- Serveis Territorials del Departament de Cultura a Girona
- Serveis Territorials del Departament de Cultura a Lleida
- Serveis Territorials del Departament de Cultura a Tarragona
- Serveis Territorials del Departament de Cultura a les Terres de l'Ebre
D’altra banda, les persones donades d’alta al Registre poden exercir els drets de rectificació de les dades inexactes o sol·licitar-ne la supressió.
Sol·licitud del carnet acreditatiu de traductor i/o intèrpret jurat
Poden sol·licitar el carnet les persones que estiguin inscrites al Registre de traductors i intèrprets jurats que gestiona la Secretaria de Política Lingüística i vulguin disposar del carnet acreditatiu corresponent.
La taxa per aquest servei és de 6,85 €.
El carnet es pot sol·licitar en qualsevol moment. La Secretaria de Política Lingüística ordena l’emissió dels carnet una o dues vegades l’any.
Com presentar la sol·licitud
El tràmit per presentar la sol·licitud és electrònic. Accediu al Tràmit clicant a Sol·licitud d'habilitació per a la traducció i la interpretació jurades d'altres llengües al català i viceversa, cliqueu l’opció Sol·licitar el carnet acreditatiu:
- Heu d’emplenar les dades del formulari de sol·licitud, i enviar-lo telemàticament seguint les indicacions (se us demanarà que us identifiqueu digitalment amb l’idCAT Mòbil o algun altre sistema de certificació).
- Un cop enviada, rebreu l’acusament de rebuda, que us podreu descarregar i imprimir, i podreu efectuar el pagament segons les indicacions explicades en el tràmit.
Podeu sol·licitar informació sobre el carnet acreditatiu de traductor i/o intèrpret jurat a la Secretaria de Política Lingüística, mitjançant:
- Bústia de comunicació: llengua.gencat.cat/bustiatij
- Presencial o telefònicament a:
Secció d’Avaluació
Secretaria de Política Lingüística
C. del Portal de Santa Madrona, 6-8, 08001 Barcelona
Telèfon: 93 467 91 30
O bé a: