Amb la finalitat de promoure i facilitar l'ús de la llengua catalana, el gener de l’any 2005 es va posar en marxa la campanya popular “Dóna corda al català”. L'eslògan de la campanya provenia de la idea que tots hem de donar corda a la llengua, és a dir, fer-la funcionar, si no volem que s'aturi. La imatge de la campanya era una boca saltadora, la Queta, a la qual calia donar corda perquè es mogués. "Parla sense vergonya", "Parla amb llibertat" i "Per començar, parla en català" eren els tres lemes de la campanya.
L’any 2006 la campanya “Dóna corda al català” va continuar amb un nou lema “El català va amb tu” i l’objectiu de fomentar els usos interpersonals i informals de la llengua catalana del jovent d'entre 18 i 29 anys, franja d’edat amb uns coneixements de català més alts però que menys el fa servir.
La mascota de la campanya "Dóna corda al català" es diu Queta. És una boca saltadora que sempre està a punt per donar corda al català, en totes les situacions. La Queta ha participat en moltes activitats de promoció de l'ús de la llengua catalana. Aquest nom es va escollir a través del concurs dins el programa de TV3 "El Club", en el qual van participar els telespectadors a través d'enviaments de missatges SMS. Queta ve del diminutiu de "boqueta".